Jelentősen csökkenti a belföldi fuvarozók kiszolgáltatottságát egy új, kihirdetésre váró kormányrendelet tervezete. A fuvarozók végre garanciát kapnak a fuvardíjuk kifizetésére, állásidejüket megtérítik, és az útjuk során bekövetkezett árusérülésnél a kártérítési felelősségüket csökkentik.

Ezek miatt eddig gyakran perelniük kellett, de a vitás kérdésekben most letisztultabb helyzetet teremt a kihirdetésre váró Közúti Árutovábbítási Szerződésekről szóló jogszabálytervezet (KÁSZ).
Egy 35 éves jogszabályt vált fel a legutóbbi kormányülésen beterjesztett és elfogadott új közúti árutovábbítási szerződésekről szóló kormányrendelet-tervezet, amely kihirdetésre vár és rövidesen hatályba lép. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) annak érdekében, hogy a tervezet a fuvarozók szakmai igényeinek megfeleljen, a szakmai érdekképviseleteket is felkérte, hogy közreműködjön a jogszabály szövegezésében.
Az új jogszabálynak köszönhetően az eddig kiszolgáltatott helyzetben lévő fuvarozók nagyobb biztonságba kerülnek, mert jogaikat most könnyebben érvényesíthetik. Az egyik legnagyobb eredményt a kötelező, 30 napos fizetési határidő új KÁSZ-ban történő rögzítése és az inkasszó bevezetése jelenti. Ennek segítségével biztosítható, hogy a fuvarozó időben és garantáltan hozzájusson a fuvardíjához. További fontos előrelépés, hogy a leszállított áruval várakozásra kényszerített fuvarozó önköltséget számíthat fel az állásidőre, illetve az olyan külön tevékenységeket, mint a rakodás vagy a raklapcsere, egyértelműen külön díj ellenében végezheti. Korábban nagy problémákat okozott az is, hogy a külföldi példákkal ellentétben, a magyar fuvarozók belföldön teljes anyagi felelősséggel tartoztak árukár esetén. Most azonban a CMR Egyezmény gyakorlatának megfelelően belföldön is csökkentik a kártérítés mértékét.
Igazodva a fuvarozásban bevett gyakorlathoz, csökkentik a fuvarozó felelősségét a zártrendszerű rakodás fogalmának bevezetésével is. Olyan esetekben, amikor a rakodást a feladó a gépkocsivezető távollétében, annak felügyelete nélkül végzi el, a fuvarozó nem visel felelősséget az áru és a csomagolás állapota és a fuvarlevélen szereplő, árura vonatkozó adatok tekintetében.
Forrás: www.logisztika.com
Rengeteg érdeklődő látogatott el múlt héten a standunkhoz, és nagy öröm volt személyesen találkozni mindazokkal, akik kíváncsiak voltak a K&V világára!
BővebbenÓriási büszkeség számunkra, hogy idén már 10. alkalommal nyerte el a K&V Logistic Solutions a MagyarBrands elismerést!Ez a díj azoknak a hazai márkáknak jár, akik nemcsak magyar tulajdonban állnak, de a megbízhatóság, innováció és pozitív fogyasztói megítélés terén is kiemelkednek.Immár 36 éve dolgozunk azon, hogy ügyfeleink számára kiszámítható, modern és emberséges logisztikai megoldásokat nyújtsunk – itthon és nemzetközi szinten egyaránt.Köszönjük minden kollégánknak, partnerünknek és ügyfelünknek, hogy együtt írjuk tovább a K&V márka történetét!
BővebbenNem mindennap parkol be az Európa-bajnok a telepünkre! Kiss Norbert kamionja járt ma nálunk! És még a tükröket is behajtotta, rendes srác!
BővebbenElnyertük a Deloitte Best Managed Companies különleges elismerését, amellyel a világ 48 országában tüntetik ki azokat a magántulajdonban lévő vállalatokat, amelyek példamutatóan teljesítenek minden kulcsterületen.
BővebbenImmár 52 db vadonatúj Volvo FH Aero vontató erősíti a K&V nemzetközi járműflottáját!
BővebbenMert játszani nem csak az ovisoknak fontos. Az általános iskolás korú gyerekeknek is szükségük van mozgásra, nevetésre, közös játékra – ezek ugyanis legalább annyira fejlesztik a kreativitást, az együttműködést és az önbizalmat, mint a tantermi órák.
Bővebben